Monday, February 7, 2011

m.a.r.a.h

dalam temp0h selama 21 tahun aku id0p di bumi TUHAN ni, ramai yg dh tg0r aku sbgai orang yg sngat kuat marah..i admit it..try t0 change it but always gagal..ari ni one of my frenz give me a g00od tips f0r me ab0ut "tip hilngkan rasa marah"..just want to share it wth u guys::
  • bile tngah mrah dlam keadan brdri tkarla p0sisi kpada duduk atau p0n baring jika tdak reda lagi kmrahan itu.
  • berwuduk kerana kmrahan itu dtangnya drpada syaitan yg dciptakan oleh api dan hnya air shaja yg mampu mmadamkan api itu.
  • berfikiran positif
  • bawa bertenang 
  • senyum kerana dngan senyum kite mampu meredakan tekanan
dngan smangat yg tnggi aku akn cuba untuk mempraktikannya..

p/s: kamu-kamu diluar sane mari kte sama-sama mngamalkannya..slamat beramal =)

4 comments:

Ila Aqilah said...

tqa, gambar org marah tu cam kamu!
=p

tqa hamzah said...

kan??sma kan???sbb 2 kte ltak gmbar ni..hahahah

NZ said...

nsib bek ko suh aku dduk td,,,kalu aku bce awal2 post ko ni msti aku dah 'apply'kannye..kehkeh

tqa hamzah said...

hahahaha..kiah sabar kiah..sabar sparuh dr iman ok!!!!hehehehhe